Bijeg iz svakodnevnih problema u one matematičke
Dragi čitatelji,
svijet matematike, pun apstraktnih pojmova, lišen je konteksta.
Matematičari u svom poslu često bježe iz svakodnevice u svijet apstraktnih objekata i struktura. Možda baš to mnogima od nas predstavlja pravi spas u ovim teškim vremenima pandemije: udubiti se u čitanje ili rješavanje nekog matematičkog problema ili dokaza i zaboraviti na vanjski svijet. S druge strane, većina vas - čitatelja MiŠ-a - učitelji ste i nastavnici matematike pa, barem u organizacijskom smislu, ne možete pobjeći od svakodnevice. Primjerice, ne možete izbjeći problem organizacije nastave ako je neki učenik ili cijeli razred u samoizolaciji.
U ovom broju MiŠ-a donosimo tekstove koji se odnose na obje ove dimenzije.
U prošlom broju MiŠ-a pozvali smo vas da nam pošaljete svoja iskustva iz nastave i opišete kako ste se nosili i kako se još uvijek nosite s poučavanjem matematike u doba pandemije. Dobili smo mnogo tekstova, a neke od njih donosimo u ovom broju. Kolegica Kristina Jelena Penzar piše kako se snašla u personaliziranju podataka u sklopu testa iz matematike jer je online nastava sa sobom donijela i nove izazove oko prepisivanja prilikom provjere znanja. Kolegica Tanja Soucie prikazuje s kakvim se teškoćama susreće učitelj (matematike) prilikom pripreme za nastavu jer neki učenici trenutačno pohađaju nastavu u školi, a drugi online zbog izolacije ili samoizolacije. Tu se, osim prikaza konkretnih aktivnosti za ove skupine učenika, problematizira i plaćanje dodatnih radnih sati koji nisu prepoznati kao zaseban rad. Kolega Ivan Marinović pak piše o svom iskustvu s učenicima i novim online materijalima.
S druge strane, ovaj broj MiŠ-a nudi i uranjanje u apstraktni svijet matematike i u svijet nastave koji nije direktno vezan uz trenutnu svakodnevicu. Stoga zavirite u dobre stare matematičke probleme i "odmorite" od svakodnevnih problema, pandemije, izolacija i samoizolacija. U članku profesorice Jelene Gusić pročitajte o promišljanju oko prikaza rezultata u decimalnom zapisu broja, problematici o kojoj se nije mnogo pisalo, a koja je redovito prisutna na nastavi prilikom rješavanja numeričkih zadataka. Nadalje, kolega Vrdoljak i kolegica Capan prikazuju nam matematičke zadatke sa završnih ispita u Rusiji. Od ovog broja u MiŠ-u uvodimo i novu rubriku koja će se odnositi na pripremu učenika za natjecanja. Naši novi mladi suradnici iz udruge Mladi nadareni matematičari donosit će nam i ubuduće tekstove s različitim natjecateljskim temama. Veselimo se suradnji!
Dragi čitatelji, i dalje smo otvoreni za vaše tekstove, kako za one s primjerima iz vaše prakse u novim okolnostima, tako i za one iz svijeta matematike.
U ime uredništva MiŠ-a želim vam sretan Božić, ugodne i opuštajuće praznike te uspješnu novu 2021. godinu, uz mnogo zdravlja!
Srdačno,
Dubravka Glasnović Gracin
(Uvodnik MiŠ-a broj 107)
Komentiraj: